Menu

Audyt SEO i jego specyfika

audyt seo Bez względu na to, czy mamy do czynienia z lokalnymi firmami, sklepami, instytucjami użyteczności publicznej, czy też korporacjami, wszystkie promują się za pośrednictwem stron internetowych. Co więcej, zarówno właściciele, jak i pracownicy takich podmiotów doskonale zdają sobie sprawę z tego, że strona www jest znakomitym narzędziem wówczas, gdy w grę wchodzi realizacja celów marketingowych. Nie ma przy tym większego znaczenia to, że wspomniane ceny nie są różnorodne. Niestety, dotarcie z witryną do osób potencjalnie zainteresowanych jej treścią nie jest wcale prostym zadaniem. Zwiększenie zasięgu wymaga na ogół zdecydowanych działań, wśród których na szczególną uwagę zasługuje pozycjonowanie stron z wykorzystaniem wyszukiwarek. Pozycjonowanie nie tylko zwiększa ruch na stronie, ale również pozwala na pozyskanie nowych klientów, jego powodzenie jest jednak uzależnione od wielu czynników i niekiedy wymaga pewnych modyfikacji dotyczących tak treści, jak i samej budowy strony www.

Pomocny w takim przypadku okazuje się być audyt SEO, a więc analiza stopnia, w jakim strona www jest dostosowana nie tylko do wymogów, ale także do preferencji charakterystycznych dla wyszukiwarek. Tu zresztą napotykamy na problem, który z biegiem czasu staje się coraz bardziej dokuczliwy. Okazuje się, że algorytmy wyszukiwarek regularnie się zmieniają, audyt musi być więc wykonywany dość często, powinien być przy tym przeprowadzany przez osoby, które dysponują rzeczywistą wiedzą na jego temat. W zassie analizy witryny często dochodzi do odkrycia tych błędów, które przyczyniają się do tego, że utrudniona jest jej indeksacja. Audyt pozwala też na uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, które elementy wymagają korekty w pierwszej kolejności.

audyt strony Plonem audytu jest zazwyczaj dokument optymalizacyjny zawierający nie tylko sugestie sposobów, za pomocą których można rozwiązać zdiagnozowane wcześniej problemy. Dokument jest też wzbogacony o szczegółowe wytyczne, które zwiększają jego wartość. Niekiedy audytor proponuje zresztą zerwanie z dotychczas wykorzystywanymi propozycjami na rzecz zupełnie nowych rozwiązań, okazuje się bowiem, że taki sposób na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach jest nie tylko najszybszy, ale i najmniej kosztowny. Sam zakres audytu jest zazwyczaj plonem indywidualnych ustaleń, umieszcza się go przy tym w umowie, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Najczęściej dotyczy jednak elementów takich, jak meta tagi, zduplikowane treści, plik robots.txt, czas ładowania strony, budowa adresu ur i linkowanie wewnętrzne. W czasie wykonywania audytu bada się również, czy na stronie nie podjęto tych działań, które można uznać za niezgodne ze wskazówkami samych wyszukiwarek, tego rodzaju postępowanie zmniejsza bowiem szansę na wysoką pozycję na liście wyników. Dokument optymalizacyjny może być więc wzbogacony także o szereg dodatkowych zagadnień.

Opis autora #3