Menu

Jakie błędy przy pozycjonowaniu popełniamy - I część

błędy w seoNie od dziś wiadomo, że błędów nie popełniają tylko Ci co nic nie robią. Jeśli kwestia dotyczy pozycjonowania te błędy mogą się jednak okazać kosztowne, dlatego warto ich unikać. Postaramy się wiec pokrótce przedstawić I część 13 błędów, których przy pozycjonowaniu trzeba unikać jak ognia.

1. Pozycjonowanie zacznijmy od mniej popularnych słów kluczowych

Najbardziej popularne słowa będzie trudno wypromować przez co pozycjonowanie może nas zniechęcić. Zbuduj silną stronę i potem rozpocznij pozycjonowanie trudnych słów.

2. Nie robimy kopii innych stron

Za duplikowanie treści bardzo często jesteśmy karani przez Google. Dlatego unikamy kopiowania oraz kupowania śmieci na aukcjach.

3. Nie trzeba na siłę szykować domeny wypchanej słowami kluczowymi

Oczywiście w miarę możliwości warto stworzyć stronę z takim słowem kluczowym w domenie. Nie trzeba jednak tego robić na siłę. Lepsza krótka domena z końcówką .pl niż domena długa z dużą liczbą słów kluczowych. Jeśli uda się umieścić słowo kluczowe w domenie na pewno będzie to na plus jednak trzeba uważać z przesadzaniem.

4. W pozycjonowaniu zawsze konieczna jest cierpliwość

Jeśli dopiero stworzyliśmy stronę internetową musimy wziąć pod uwagę, że jedynie stopniowe zdobywanie linków będzie dla niej dobre. Masowa liczba linków na raz będzie niekorzystna dla serwisu i na pewno źle się odbije. W dalszej perspektywie stopniowo można zwiększą liczbę linków dziennie zdobywanych.

5. W pozycjonowaniu zawsze najpierw wykonujemy optymalizację strony

Dopiero po dokonaniu optymalizacji można rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem. W odwrotnej kolejności pozycjonowanie nie przyniesie skutków.

błędy w pozycjonowaniu 6. Jeśli decydujemy się na kupno domeny trzymujemy w zasadzie dwie domeny.

Jedna z nich zawiera www przed treścią i druga bez. Ogólnie wydaje się to dla użytkownika wygodne. Trzeba jednak szczególnie uważać, gdyż google takie witryny traktuje jako dwie odrębne strony, a co za tym idzie grozi nam kara za duplikowanie treści, dlatego trzeba uważać. W związku z tym warto wybrać jedną formę i z niej stale korzystać, a dodatkowo przygotować specjalne przekierowanie 301. Dzięki niemu niezależnie jaki adres zostanie wpisany przez użytkownika zostanie on przeniesiony zawsze na naszą stronę.

7. Google przede wszystkim zwraca uwagę na treści użyte w górnej części strony

Tam powinno się umieszczać najważniejsze treści zoptymalizowane pod Google. W ten sposób można liczyć, że nasza strona będzie dobrze przygotowana pod wyszukiwarkę i potraktowana w odpowiedni sposób. Aby osiągnąć cel warto użyć dobrego CSS, który pomoże zoptymalizować stronę. Unikamy zaś dodawania informacji na dole w kodzie strony, który nie jest tak istotny dla Google.

SEO specialist w firmie Semarch.