Menu

Wartościowa treść jako gwarant wysokiej pozycji strony www

content marketing Poszukując sposobów na skuteczne pozycjonowanie odwołujemy się do zróżnicowanych praktyk. Już od jakiegoś czasu nie można jednak nie zauważyć tego, że bardzo duże znaczenie wydaje się mieć treść umieszczona na dobrze zoptymalizowanej stronie. Jeśli treść taka jest wartościowa dla użytkowników, można mieć nadzieję na to, że strona odniesie sukces, trudno zatem dziwić się, że coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której nie skupiamy się już jedynie na ilości artykułów oraz na tym, aby ilość ta systematycznie rosła. Odejście od treści niskiej jakości często wymaga zmiany strategii pozycjonowania, okazuje się bowiem, że nadal wcale nie brakuje jej w Internecie. Jej przykładem mogą być już choćby strony wyników wyszukiwania, puste lub niemal puste strony kategorii w sklepach internetowych, kopiowanie treści dostępnych w innych miejscach w sieci, powielanie tej samej treści na wielu podstronach serwisu, a nawet kopie Wikipedii.

Odchodzi się również od artykułów generowanych przez mieszarki i powstających w wyniku użycia synonimów, trudno bowiem nie dostrzec tego, że nie brzmią one autentycznie. Nowe ustalenia to dla wielu osób sygnał najlepiej świadczący o tym, że zbliża się ostatni moment, który można przeznaczyć na zmianę strategii pozycjonowania.

Czym innym jest jednak wola dokonania zmian, a czym innym wiedza, jak je przeprowadzić. Osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie nie muszą jednak się martwić, Google udziela bowiem pewnych wytycznych, które mogą wskazać najskuteczniejszą drogę. Śledząc je nie można oprzeć się wrażeniu, że w cenie są przede wszystkim treści wciągające, a tym samym takie, które zachęcają nie tylko do odwiedzenia strony internetowej, ale i do zatrzymania się na niej na dłużej. Warto zwrócić uwagę jednak i na to, że Google po wielu latach zaczęło nagradzać naturalność, jeśli więc do tej pory teksty bazowały na słowach kluczowych umieszczonych niemal w przypadkowych miejscach tylko po to, aby było ich jak najwięcej, teraz wskazane jest jak najszybsze odzwyczajenie się od tego nawyku, nie może on bowiem przynieść niczego dobrego.

wartościowa treśćAlgorytmy coraz lepiej radzą sobie z analizą kontekstową treści i są szczególnie wrażliwe na przykłady braku naturalności. Tworzenie treści, które budzą zainteresowanie wymaga również dostosowania ich do potrzeb użytkowników Internetu, warto więc zdawać sobie sprawę nie tylko z ich upodobań, ale także ograniczeń. Wśród tych ostatnich największym problemem wydaje się ograniczenie czasowe, choć bowiem coraz częściej korzystamy z Internetu, mamy też na to coraz mniej czasu. Treści powinny być więc podane w przyjazny sposób, niewskazane jest więc unikanie akapitów, podkreśleń, ramek, śródtytułów i zmiany czcionki tam, gdzie podaje się najważniejsze informacje. Zawsze warto też zadbać o dostęp do środków przekazu innych niż tekst, a więc do zdjęć, infografiki oraz prezentacji wideo. Z tego samego powodu niewskazane jest ignorowanie znaczenia, jakie mają portale społecznościowe, każda strona www powinna być więc zakotwiczona na najpopularniejszych z nich. Same treści mogą być zresztą bardzo niekonwencjonalne, odbiorcy cenią bowiem to, co niesztampowe i kontrowersyjne.

Specjalistka SEO/SEM