Menu

Definicja marketing automation

Kwintesencją „marketing automation” jest oczywiście automatyzacja. Dla zainteresowanych najbardziej istotną zaletą zastosowanego rozwiązania jest automatyzacja pewnych czynności marketingowych pomagających w reklamie i obsłudze sprzedażowej pewnej grupy odbiorców. Automatyzacja kompletna pozwala na wykonywanie akcji bez konieczności udziału marketera, bądź innej osoby kontrolującej te czynności.

Zautomatyzowana została przede wszystkim opcja zbierania leadów sprzedażowych. Ponadto, wprowadzono możliwość automatycznego dopasowania reklam w zależności od potencjalnego konsumenta.



3. Jakie podobieństwa posiadają wszelkie systemy marketing automation

Zadaniem systemu wykorzystywanym w automatyzacji marketingu jest przede wszystkim możliwość połączenia wielu narzędzi oraz funkcji, które są na co dzień szeroko wykorzystywane przez marketerów, w jedno. Najczęściej są spotykane następujące funkcje:

a) Stałe monitorowanie czynności wykonywanych przez klienta w internecie. Czynności, które są badanie: odwiedziny stron www, reakcje na wszelkie wiadomości reklamowe.

b) Marketing mailowy. Bardzo popularną funkcją wśród systemów „marketing automation” jest oprogramowanie do masowego wysyłania maili. Nie zawsze możliwości systemu automatyzacji marketingu posiadają takie same funkcje jak specjalistyczne oprogramowanie do masowego mailingu, jednak najczęściej posiadają podstawowe funkcje jak tworzenie wiadomości, tworzenie autoresponderów czy możliwość specyfikacji wiadomości pod danego odbiorcę.

c) Funkcje CRM (Customer Relationship Management). Są to funkcje, które umożliwiają pozyskiwanie oraz zarządzenie wszelkimi zebranymi leadami.

d) Możliwość automatyzacji marketingu i sprzedaży. Funkcje te są bezpośrednio związanie z pojęciem automatyzacji marketingu:

- Lead scoring – są to funkcje, które oceniają działania podejmowane przez istniejących i ewentualnych klientów w sieci,
- Lead narturing – jest to funkcja, która skupia się wokół kształtowania świadomości potencjalnego klienta w taki sposób, aby ten był przekonany do zakupu naszego produktu,
- Segmentacja – jest to funkcja sortująca dane, która pozwala na podzielenie danych w grupy w zależności od przyjętych kryteriów. Przykładowymi kryteriami mogą być:
* zachowanie podczas zwiedzania internetu,
* zachowanie podczas dokonywania transakcji,
* położenie geograficzne osoby.


Tego typu dane mogą być wykorzystane do kreowania świadomości klienta.

Specjalistka SEO/SEM