Menu

Nowy regulamin na Facebooku

regulamin facebookKażdy użytkownik Facebooka dostał informację o zmianie regulaminu od 1 stycznia 2015. Czego możemy się spodziewać po tych zmianach? Oczywiście nie trzeba obawiać się jakieś rewolucji. Zmiany mają charakter ogólny i organizacyjny. Większości zmian ma sprawiać, że korzystanie z Facebooka będzie wygodniejsze a sam serwis przyjemniejszy dla użytkowników. Pokrótce postaramy się przedstawić zmiany jakie przygotował serwis i na które użytkownicy obowiązkowo wyrażali zgodę.

Kwestia prywatności

Gdy wszyscy korzystamy z sieci prywatność staje się coraz ważniejsza i trzeba o nią zadbać. W przypadku Facebooka samodzielnie musimy wyłączyć pewne opcje jeśli nie chcemy by wiedzieli o naszych danych wszyscy. Od nowego roku właściciele chcą nieco bardziej wejść w prywatność użytkowników. Zmiany w serwisie mają dawać informację o stanie baterii w urządzeniu użytkownika czy sieci internetowej. W ten sposób Facebook ma dawać do użytku odpowiednie aplikacje pod kątem potrzeb użytkownika. Poza tym Facebook ma na podstawie regulaminów gromadzić dane dotyczące transakcji i lokalizacji, nawet jeśli użytkownik ich nie podaje. Kolejną istotną kwestią będzie dopasowanie reklam do użytkownika. Serwis chce gromadzić informację o tym jakie strony odwiedza użytkownik i na tej podstawie ma przygotować odpowiednie spersonalizowane reklamy. Poznanie upodobań i potrzeb użytkownika ma na to pozwolić. Na takie liczne gromadzenia danych użytkowników oburza się wielu korzystających z serwisu. Natomiast do plusów zmian możemy zaliczyć większą przejrzystość całego serwisu. Mają pojawiać się graficzne formy, które sprawią, że wykorzystanie poszczególnych opcji będzie łatwiejsze. Między innymi unowocześnione mają być opcje związane z udostępnianiem treści, które samodzielnie dodajemy do serwisu. Chodzi o to, by łatwiej moderować dostęp do osobistych danych i tego co udostępniamy.

Nowe usługi i aplikacje

Facebook dodaje nowe usługi i aplikacje, które mają ułatwić transakcje w sieci. Pojawi się specjalny przycisk Kup, który pozwoli w niektórych miejscach szybko dokonać transakcji. Dokonamy zakupy bez opuszczania serwisu. Stale prowadzone są również prace nad aplikację „Odkryj wydarzenia wokół Ciebie”, która ma udostępnić użytkownikowi takie wydarzenia, które mogą go zainteresować. Na podstawie odwiedzanych stron i udostępnianych treści aplikacja ma dostosować i wyświetlić takie propozycje, które danej stronie mogą się spodobać.

zmiany na facebookReklamy w ramach Facebooka

Serwis chce rozwiązać kwestie reklam korzystanie dla użytkownika. Jako, że wiele osób mówiło o złym funkcjonowaniu synchronizacji pomiędzy laptopem i innymi urządzeniami, na których uruchomiony jest Facebook. W takiej sytuacji nawet jeśli nie życzyliśmy sobie pewnych reklam i zaznaczyliśmy taką opcję w ramach laptopa w przypadku innych urządzeń często takie odznaczenie nie funkcjonowało i tam takie reklamy nadal się pojawiały co mogło irytować użytkowników. Facebook wyszedł tym razem ku życzeniom użytkowników i pozwolił na to, by przez witrynę Digital Advertising Alliance lub też ustawienia urządzeń mobilnych dokonać jednego wyboru, który będzie sprawnie funkcjonował w ramach wszystkich urządzeń, na których korzysta się z Facebooka. Tak więc wprowadzone zmiany można w dwojaki sposób traktować. Z jednej strony serwis wprowadza nam takie rozwiązania, które sprawiają, że korzystanie z niego ma być przyjemniejsze. Zmiany te jednak bardzo często dokonywane są kosztem użytkownika, który nieco traci na prywatności. Ostateczna ocena zmian pozostaje w gestii użytkowników, którzy będą mogli powiedzieć nieco więcej, dopiero gdy dowiedzą się jak dane zmiany sprawdziły się w praktyce.

Specjalistka SEO/SEM